29 Jul

Védettségi igazolvány átvétele a Beregszászi Konzulátuson

 

Aki az oltáskor a védettségi igazolvány kézbesítési helyeként a Beregszászi Konzulátust jelölte meg és a védettségi igazolványa megérkezett a konzulátusra, az oltáskor megadott e-mail címen vagy telefonon értesítjük erről és az átvétel módjáról. Ezért kérjük, csak az jelenjen meg személyesen a Konzulátuson, aki kapott már értesítést a konzulátus munkatársaitól!

 

Kérjük, hogy hozzák magukkal az oltáskor kapott „Igazolás SARS-COV-2 elleni védőoltásról / Certificate of SARS-COV-2 vaccination / Сертифікат вакцинації від SARS-COV-2” A/4-es méretű igazolást, valamint azt az útlevelet, melynek száma az igazoláson szerepel. Ezek hiányában, a védettségi igazolványt nem tudjuk átadni. Az ügyfélfogadó térbe csak a szájat és az orrot elfedő maszkban lehet belépni!

 

Védettségi igazolványokkal kapcsolatosan az alábbi e-mailen lehet érdeklődni: vaccinecard.brg@mfa.gov.hu. Az e-mailben adják meg a fent említett igazoláson szereplő útlevél számát és az útlevélben szereplő nevet, valamint egy telefonos elérhetőséget.

 

 


 

Akinek még nem érkezett meg a védettségi igazolványa, de sürgősen szüksége lenne rá

 

A járványügyi készültségi időszak utazási korlátozásairól szóló 408/2020. (VIII. 30.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Korm.r.) 1. § (3) és (3d) bekezdése szerint a védettségi igazolvány felmutatásával egyenértékű, ha az érintett a Covid-19-világjárvány idején a szabad mozgás megkönnyítése érdekében az interoperábilis, Covid-19-oltásra, tesztre és gyógyultságra vonatkozó igazolványok (uniós digitális Covid-igazolvány) kiállításának, ellenőrzésének és elfogadásának keretéről szóló, 2021. június 14-i (EU) 2021/953 európai parlamenti és tanácsi rendelet (a továbbiakban: EUr.) szerinti uniós digitális Covid-igazolvány (a továbbiakban: digitális Covid-igazolvány) felmutatásával igazolja, hogy

a) a koronavírus ellen

aa) az Európai Gyógyszerügynökség által engedélyezett,

ab) az Egészségügyi Világszervezet vészhelyzeti felhasználási engedélyt kapott oltóanyagokat tartalmazó listáján szereplő vagy

ac) a Magyarországon engedélyezett és a lakosság oltására felhasznált

oltóanyaggal legalább egy alkalommal beoltották, és az első oltástól számított egy év még nem telt el.

 

Fentiek értelmében az Uniós digitális COVID igazolvánnyal karanténmentesen lehet beutazni az uniós országokba, azonban egyes országok további feltételeket szabhatnak meg. Az Uniós digitális COVID igazolvánnyal történő beutazás szabályait megtalálja a Re-open EU oldalon.

 

Kép forrása: https://koronavirus.gov.hu/cikkek/julius-1-jetol-mar-az-unios-oltasi-igazolas-elerheto-az-eu-n-beluli-utazasokhoz

 

Ügyfélkapuval rendelkező személyek az Uniós digitális COVID igazolványt letölthetik az alábbi oldalról: https://www.eeszt.gov.hu/hu/unios-digitalis-covid-igazolvany

 

Letöltés menete: A piros START gomb megnyomása után ügyfélkapus azonosítás következik. Az ügyfélkapuba történő belépést követően ki kell választani az igazolvány típusát. Az oltási igazolványt kiválasztva az igazolvány letöltése gombra kattintva az Uniós digitális COVID igazolvány PDF formátumban letöltődik, ami azt követhetően kinyomtatható és pecsét valamint aláírás nélkül is érvényes, mivel hitelességüket a rajtuk lévő QR-kód biztosítja.

 

Letöltés menete videón: https://youtu.be/nOPscKv8fJk

 

Ügyfélkapuval nem rendelkező személyek az Uniós digitális COVID igazolványt papíralapon a kormányablakokban, valamint a háziorvosoknál tudják díjmentesen igényelni. Felhívjuk a figyelmet, hogy a kormányablakokban akár előzetes időpontfoglalás nélkül is lehet ügyet intézni. Az igazolvány kiállítása a kérelem után azonnal megtörténik. A kormányablakoknál az uniós digitális COVID oltási, teszt- és felgyógyulási igazolás igénylésre is van lehetőség, melyek az igénylést követően PDF formátumban letölthetők és nyomtathatók. A papíron kiállított igazolványok pecsét és aláírás nélkül is érvényesek, mivel hitelességüket a rajtuk lévő QR-kód biztosítja.

 

Gyógyultsági igazolvány: az a dokumentum, amely megerősíti, hogy a birtokosról egészségügyi szakember vagy képzett tesztelőszemélyzet rögzített az EESZT rendszerben pozitív NAAT-teszteredményt (PCR) és ezt követően felgyógyult a SARS-CoV-2 fertőzésből. Az igazolvány érvényességi idejének utolsó napja az első pozitív NAAT (PCR)-teszteredménytől számított 180 nap.

Tesztigazolvány: az a dokumentum, amely megerősíti, hogy a birtokoson egészségügyi szakember vagy képzett tesztelőszemélyzet NAAT-tesztet (PCR) vagy antigén gyorstesztet (a Covid19 antigén gyorstesztek közös és frissített jegyzékében felsorolt valamely típusát) végzett. A dokumentum feltünteti a teszt típusát, valamint azt a napot, amikor a tesztet elvégezték és az EESZT rendszerben rögzített teszt eredményét.

 

A Korm.r. 1. § (3) és (3d) bekezdés b) és c) pontja szerinti esetekben a védettségi igazolvánnyal egyenértékű az Uniós digitális COVID igazolvány!

 

Bővebb felvilágosítás az Uniós digitális COVID igazolványról:

https://www.consilium.europa.eu/hu/policies/coronavirus/eu-digital-covid-certificate/

https://ec.europa.eu/info/live-work-travel-eu/coronavirus-response/safe-covid-19-vaccines-europeans/eu-digital-covid-certificate_hu

Ügyfélkapu:  https://youtu.be/kPBysm0GcGc

Tájékoztató az ügyfélkapu létesítéséről: https://nyilvantarto.hu/hu/ugyfelkapu_regisztracio

Ügyfélkapu létesítése a konzulátuson előzetes időpontfoglalást követően lehetséges!