A konzulátuson csak állandó személyazonosító igazolvány iránti kérelmet lehet benyújtani. Az állandó személyazonosító igazolvány cseréjére, illetve pótlására adatváltozás, érvényességi idő lejárta, vagy gyártmányhiba miatt, továbbá elvesztés, eltulajdonítás, megrongálódás, megsemmisülés miatt van lehetőség.

A személyazonosító igazolvány érvényességi idejének lejárta miatti csere legkorábban a lejárati időt megelőző 60 napon belül lehetséges!

Elektronikus aláírás (E-sign) igénylésére a külképviseleteken nincs mód, azt az Eszig birtokában utólag sem lehet kérelmezni. Az okmányra minden olyan magyar állampolgár jogosult, aki a hivatalos személyiadat- és lakcímnyilvántartásban szerepel, kortól és magyarországi lakóhelytől függetlenül.

Figyelem! A személyazonosító igazolvány (e-SZIG) a magyar – ukrán határ átlépésére nem jogosít, NEM helyettesíti az útlevelet!

A személyi igazolvány ügyintézés előzetes, időpontfoglalás alapján történik. A nap 24 órájában foglalhat időpontot az interneten, az alábbi honlapon: https://konzinfoidopont.mfa.gov.hu/

 

Fizetendő díjak:

  • személyazonosító igazolvány igénylés, pótlás:                                            19 EUR
  • személyazonosító igazolvány igénylés, pótlás magyarországi lakcímre:    24 EUR

 

A személyazonosító igazolvány igénylés ingyenes az alábbi esetekben:

  • korábbi okmány lejárata miatti csere esetén, amennyiben a lejáratot követően, vagy az azt megelőző 60 napon belül történik a kérvényezés;
  • 14. életévét be nem töltött kérelmező okmányának igénylésekor;
  • 70. életévét betöltött kérelmező okmányának igénylésekor;
  • családi állapot változásából eredő névváltozás miatti csere kérvényezésekor, ha az okot adó esemény (pl. házasságkötés, válás) hazai anyakönyvezése 90 napon belül megtörténik;
  • technikai csere esetén (korábbi okmány gyártáshibája, téves adatrögzítés, tárolóelem hiba, elektronikus szolgáltatás nem megfelelő működése).

A postai szolgáltatás díjával (+5 EUR) növelt összeg befizetése szükséges (összesen 24 EUR), amennyiben a kérelmező az okmány magyarországi lakcímre történő postázását kéri. 

A díjmentes személyigazolvány esetében is szükséges fizetni az 5 EUR postai költséget amennyiben magyarországi lakcímre kéri a dokumentum postázását.

 

További tudnivalók

Az eljárás során kérelmező kap egy PIN-borítékot, amely tartalmazza az e-SZIG-hez kapcsolódó PIN-kódot és PUK-kódot. Az elkészült okmány átvételekor a PIN-kódot meg kell változtatni.

Az elkészült személyi igazolványok átvétele:

Az e-SZIG kiállítása kb. 2 hetet vesz igénybe. Az elkészült személyi igazolványokat a külképviseleten a kérelem beadásakor megbeszélt időpontban lehet átvenni.

  • nagykorú magyar állampolgár kizárólag személyesen veheti át a személyi igazolványt;
  • kiskorú gyermek esetében csak a szülő (elég az egyik) veheti át a személyi igazolványt;
  • az átvételhez érvényes személyi igazolvány vagy útlevél, valamint a kérelem beadásakor kapott PIN-boríték szükséges.

Az elektronikus személyazonosító igazolvány igénylésével kapcsolatos további információk: www.eszemelyi.hu

A konzulátuson a kérelmet kizárólag személyesen lehet benyújtani, meghatalmazott útján való eljárásra nincsen lehetőség!

A személyes jelenlét alól kivétel:

  • 6 év alatti kiskorú;
  • akinek az egészségügyi állapota nem teszi lehetővé. Ebben az esetben orvosi igazolás szükséges.

A korlátozottan cselekvőképes (14. életévét betöltött) kiskorú és a cselekvőképességében részlegesen korlátozott nagykorú maga is kérelmezheti a személyazonosító igazolvány kiállítását.

Cselekvőképtelen kiskorú (14. év alatti személy) esetén elegendő az egyik szülő/törvényes képviselő hozzájárulása a kérelem beadásához. Cselekvőképtelen kiskorú kérelmező esetén az eljáró törvényes képviselő személyazonosságát igazolni kell.

A 6 év alatti gyermekek megjelenése ajánlott, de nem kötelező, esetükben 1 db a gyermek arcképét ábrázoló 30 napnál nem régebbi igazolványképre (3,5 cm x 4,5 cm) van szükség.

A kérelemhez alapvetően szükséges iratok a következők: személyazonosság megállapítására alkalmas, érvényes magyar vagy ukrán, vagy egyéb személyazonosító igazolvány vagy útlevél, magyar lakcímkártya (ha van), valamint honosítási okirat, illetve – ha rendelkezésre áll – a magyar anyakönyvi (születési, házassági) kivonat(ok).

Az elektronikus személyazonosító igazolvány érvényességi ideje: 18 év alattiak esetében 3 év, azonban 12 év alatti kérelmező esetében figyelembe kell venni, hogy az okmány 3 évig, de legfeljebb a kérelmező 12. életévének betöltéséig érvényes. Az okmány érvényessége 18. életévüket betöltött kérelmezők esetében 6 év, és a 70. életévet betöltött ügyfelek 10 éves érvényességi idejű személyazonosító igazolvány kiállítását is kérhetik.

Az új típusú személyazonosító igazolvány elektronikus tároló eleme - „chip” - tartalmazza az okmányon szereplő valamennyi személyes adatot és okmányadatot, beleértve a jogosult fényképét, aláírását, valamint az ujjlenyomatát is. Ha a magyar állampolgár társadalombiztosítási azonosító jellel, valamint adóazonosító jellel is rendelkezik, akkor a chip-ben ez is rögzítésre kerül.

Az elektronikus személyazonosító igazolványról további részletes tájékoztatás található a https://eszemelyi.hu/ web-oldalon, valamint tájékoztatás kérhető a hivatalos kormányzati ügyfélvonalon, Magyarországon a 1818, külföldről pedig a +361 550-1858 telefonszámon, vagy e-mailben: 1818@1818.hu.