Személyazonosító igazolvány (Eszig) - Magyarország Konzulátusa Beregszász

Személyazonosító igazolvány (Eszig)

 

SZEMÉLYAZONOSÍTÓ IGAZOLVÁNY (ESZIG)

 

A konzulátuson csak állandó személyazonosító igazolvány iránti kérelmet lehet benyújtani. Az állandó személyazonosító igazolvány cseréjére, illetve pótlására adatváltozás, érvényességi idő lejárta, vagy gyártmányhiba miatt, továbbá elvesztés, eltulajdonítás, megrongálódás, megsemmisülés miatt van lehetőség. 

Az okmányra minden olyan magyar állampolgár jogosult, aki a hivatalos személyiadat- és lakcímnyilvántartásban szerepel, kortól és magyarországi vagy külföldi lakóhelytől függetlenül.

Figyelem! A személyazonosító igazolvány (e-SZIG) a magyar – ukrán határ átlépésére nem jogosít, NEM helyettesíti az útlevelet!

A személyi igazolvány ügyintézés előzetes, időpontfoglalás alapján történik. A nap 24 órájában foglalhat időpontot az interneten, az alábbi honlapon: https://konzinfoidopont.mfa.gov.hu/

Fizetendő díjak:

·         személyazonosító igazolvány igénylés, pótlás (pl. ha elveszett, ellopták):  20 EUR

·         személyazonosító igazolvány igénylés, pótlás magyarországi lakcímre:    25 EUR

 A személyazonosító igazolvány igénylése az alábbi esetekben ingyenes:

·         korábbi okmány lejárata miatti csere esetén, amennyiben a lejáratot követően, vagy a lejárati időpontot megelőzően legfeljebb 60 napon belül történik a kérvényezés;

·         14. életévét be nem töltött kérelmező okmányának igénylésekor;

·         70. életévét betöltött kérelmező okmányának igénylésekor;

·         családi állapot változásából eredő névváltozás miatti csere kérvényezésekor, ha az okot adó esemény (pl. házasságkötés, válás) hazai anyakönyvezése 90 napon belül megtörténik;

·         technikai csere esetén (korábbi okmány gyártáshibája, téves adatrögzítés, tárolóelem hiba, elektronikus szolgáltatás nem megfelelő működése);

Postai szolgáltatás díjat (5 EUR) abban az esetben kell fizetni, ha a kérelmező az okmányt magyarországi lakcímre kéri postázni. (Ilyenkor a fizetendő díj összesen 20+5=25 EUR.)

Amennyiben az ügyfél számára az okmány kiállítása díjmentes, de azt magyarországi lakcímre kéri postázni, az 5 EUR postai költséget ebben az esetben is meg kell fizetnie.

 

14. életévét betöltött személy esetében szükséges iratok:  

-      személyazonosság megállapítására alkalmas, érvényes magyar vagy ukrán, vagy egyéb személyazonosító igazolvány vagy útlevél, 

-      magyar lakcímkártya (ha rendelkezésre áll), 

-      honosítási okirat (ha rendelkezésre áll),

-      adóazonosító jelet tartalmazó igazolvány és TAJ kártya (ha rendelkezésre áll),

-      névváltoztatás miatti csere esetében a névváltoztatást igazoló okirat.

 

A 14. életévét betöltött kiskorú önmaga kérelmezi a személyazonosító igazolvány kiállítását. Szülői közreműködés ehhez nem szükséges. 

14 év alatti kiskorú személy esetében szükséges iratok: 

-          a gyerek ukrán vagy magyar születési anyakönyvi kivonata,

-          a gyerek személyazonosság megállapítására alkalmas, érvényes magyar vagy ukrán, vagy egyéb személyazonosító igazolványa vagy útlevele - ha rendelkezésre áll

-          a gyerek lakcímkártyája, ha rendelkezésre áll,

-          honosítási okirat,

-          14. év alatti, kiskorú személy esetén elegendő az egyik szülő/törvényes képviselő hozzájárulása a kérelem beadásához,

-          a jelen lévő szülő személyazonosság megállapítására alkalmas, érvényes magyar vagy ukrán, vagy egyéb személyazonosító igazolványa vagy útlevele.

-          A 6 év alatti gyermekek megjelenése ajánlott, de nem kötelező, esetükben 1 db a gyermek arcképét ábrázoló 30 napnál nem régebbi igazolványképre (3,5 cm x 4,5 cm) van szükség.

-          6. életévét betöltött kiskorú személyes jelenléte kötelező,

 

Az elkészült személyi igazolványok átvétele:

Az okmány kiállítása kb. 2 hetet vesz igénybe. Az elkészült személyi igazolványokat a külképviseleten, nyitvatartási órákban, időpont foglalás nélkül lehet átvenni.

·         nagykorú magyar állampolgár személyesen vagy meghatalmazott útján veheti át a személyi igazolványt;

·         14 év alatti gyermek esetében csak a szülő (elég az egyik) veheti át a személyi igazolványt, 

·         14 éves kor felett a kérelmező gyermek is átveheti a személyi igazolványt;

·         az átvételhez érvényes személyi igazolvány vagy útlevél, valamint a kérelem beadásakor kapott PIN-boríték szükséges. 

·         Meghatalmazott személy esetében a kitöltött és aláírt meghatalmazás is szükséges. 

 

A konzulátuson a kérelmet kizárólag személyesen lehet benyújtani, meghatalmazott útján való eljárásra nincsen lehetőség!

 

Az elektronikus személyazonosító igazolvány érvényességi ideje: 

18 év alattiak esetében 3 év, azonban 12 év alatti kérelmező esetében figyelembe kell venni, hogy az okmány 3 évig, de legfeljebb a kérelmező 12. életévének betöltéséig érvényes. 

18. életévüket betöltött kérelmezők esetében az okmány érvényessége 6 év.

A 70. életévet betöltött ügyfelek 10 éves érvényességi idejű személyazonosító igazolvány kiállítását is kérhetik.

 

A személyazonosító igazolványelektronikus tároló eleme - „chip” - tartalmazza az okmányon szereplő valamennyi személyes adatot és okmányadatot, beleértve a jogosult fényképét, aláírását, valamint az ujjlenyomatát is. Ha a magyar állampolgár társadalombiztosítási azonosító jellel, valamint adóazonosító jellel is rendelkezik, akkor a chip-ben ez is rögzítésre kerül.

 

Az elektronikus személyazonosító igazolványról további részletes tájékoztatás kérhető a hivatalos kormányzati ügyfélvonalon, Magyarországon a 1818, külföldről pedig a +361 550-1858 telefonszámon, vagy e-mailben: 1818@1818.hu.

 

Elektronikus aláírás (E-sign) igénylésére a külképviseleteken nincs mód, azt az Eszig birtokában utólag sem lehet konzulátusunkon kérelmezni.